In bovenstaande tabel staat het aantal prestaties per status (groen, oranje, rood) weergegeven. Het aantal prestaties in de laatste kolom betreft de prestaties die nog niet zijn beoordeeld.
Taakveld | Lasten | Baten | |||||||||||||||||||||
0.3 Beheer overige gebouwen en gronden | SamenvattingHet onderhoudsprogramma Vastgoedbedrijf voor de door Accres te onderhouden panden is voor de jaarschijf 2018 € 478.000 hoger dan het structurele budget, wat is gebaseerd op een meerjarig onderhoudsplan (40 jaar). Hiertegenover staat dat Accres in 2018 € 653.000 restitueert van de door Accres in 2017 ontvangen gemeentelijke bevoorschotting van het onderhoudsprogramma 2017. Hiervan komt € 155.000 ten gunste van Vastgoedbedrijf op dit taakveld 0.3. Daarmee bedraagt het verwachte nadeel op dit taakveld € 323.000 (€ 478.000 -/- € 155.000). De restitutie 2017 betreft voornamelijk onderhoudswerkzaamheden die zijn doorgeschoven van 2017 naar programma 2018.
| SamenvattingHet onderhoudsprogramma Vastgoedbedrijf voor de door Accres te onderhouden panden is voor de jaarschijf 2018 € 478.000 hoger dan het structurele budget, wat is gebaseerd op een meerjarig onderhoudsplan (40 jaar). Hiertegenover staat dat Accres in 2018 € 653.000 restitueert van de door Accres in 2017 ontvangen gemeentelijke bevoorschotting van het onderhoudsprogramma 2017. Hiervan komt € 155.000 ten gunste van Vastgoedbedrijf op dit taakveld 0.3. Daarmee bedraagt het verwachte nadeel op dit taakveld € 323.000 (€ 478.000 -/- € 155.000). De restitutie 2017 betreft voornamelijk onderhoudswerkzaamheden die zijn doorgeschoven van 2017 naar programma 2018.
| |||||||||||||||||||||
0.5 Treasury | SamenvattingDe lasten van het taakveld Treasury laten een voordeel van € 1.100.000 zien. Het grootste deel van het voordeel ontstaat doordat we minder leningen aan trekken dan we vooraf hadden geprognosticeerd. Daarnaast is de rente ook lager dan dat we bij de begroting hadden verwacht.
| SamenvattingDe lasten van het taakveld Treasury laten een voordeel van € 1.100.000 zien. Het grootste deel van het voordeel ontstaat doordat we minder leningen aan trekken dan we vooraf hadden geprognosticeerd. Daarnaast is de rente ook lager dan dat we bij de begroting hadden verwacht.
| |||||||||||||||||||||
0.61 OZB Woningen | SamenvattingWij zullen begin juni nog nadere informatie van Tribuut ontvangen omtrent de te verwachten OZB-opbrengsten. Voor dit moment gaan wij ervan uit dat het voordeel zoals gemeld in de jaarrekening 2017 ook voor 2018 van toepassing is.
| SamenvattingWij zullen begin juni nog nadere informatie van Tribuut ontvangen omtrent de te verwachten OZB-opbrengsten. Voor dit moment gaan wij ervan uit dat het voordeel zoals gemeld in de jaarrekening 2017 ook voor 2018 van toepassing is.
| |||||||||||||||||||||
0.62 OZB Niet-woningen | SamenvattingWij zullen begin juni nog nadere informatie van Tribuut ontvangen omtrent de te verwachten OZB-opbrengsten. Voor dit moment gaan wij ervan uit dat het nadeel zoals gemeld in de jaarrekening 2017 ook in 2018 van toepassing is.
| SamenvattingWij zullen begin juni nog nadere informatie van Tribuut ontvangen omtrent de te verwachten OZB-opbrengsten. Voor dit moment gaan wij ervan uit dat het nadeel zoals gemeld in de jaarrekening 2017 ook in 2018 van toepassing is.
| |||||||||||||||||||||
0.7 Algemene uitkering en overige uitkeringen Gemeentefonds | SamenvattingIn de MPB 2018 is een uitkering gemeentefonds geraamd, die bestaat uit een algemene uitkering en een integratie uitkering sociaal domein (de 3 D’s). Opgeteld bijna € 300.000.000. Eventuele aanpassingen in de uitkering sociaal domein verrekenen we met een begrotingswijziging budgettair neutraal in de programma’s 5, 6 en 7. Aanpassingen verwachten we pas eind mei/begin juni in de eerstvolgende circulaire.
| SamenvattingIn de MPB 2018 is een uitkering gemeentefonds geraamd, die bestaat uit een algemene uitkering en een integratie uitkering sociaal domein (de 3 D’s). Opgeteld bijna € 300.000.000. Eventuele aanpassingen in de uitkering sociaal domein verrekenen we met een begrotingswijziging budgettair neutraal in de programma’s 5, 6 en 7. Aanpassingen verwachten we pas eind mei/begin juni in de eerstvolgende circulaire.
| |||||||||||||||||||||
0.8 Overige baten en lasten | SamenvattingVeel medewerkers worden betaald uit de reguliere exploitatie. Voor een deel geldt dit echter niet. Deze medewerkers worden in principe betaald uit projecten of door externen waarvoor ze werken. Voor 2018 is de verwachting dat dit voor € 450.000 niet lukt. Dit komt met name door vacatures en ziekte.
| SamenvattingVeel medewerkers worden betaald uit de reguliere exploitatie. Voor een deel geldt dit echter niet. Deze medewerkers worden in principe betaald uit projecten of door externen waarvoor ze werken. Voor 2018 is de verwachting dat dit voor € 450.000 niet lukt. Dit komt met name door vacatures en ziekte.
| |||||||||||||||||||||
Subtotaal | voordeel € 147 | voordeel € 1.736 | |||||||||||||||||||||
Totaal | voordeel € 1.883 |
Gewijzigde top risico 's
Toprisico's zijn risico's waarvan de kans dat het risico zich voordoet groter of gelijk is aan 25% en het financiële gevolg groter of gelijk is aan € 500.000
Top-risico's | Gewijzigde top-risico's | Overige risico's |
---|---|---|
11 | 0 | 24 |